onsdag 16 mars 2011

Död

Jag är död. Alla dödar mig.
Många ser på men gör inget.
Hur kan jag leva?
Jag ljuger för mig och alla andra.
Jag mår inte bra.
Men ingen bryr sig.
Men jag måste ändras.
Men hur?
Jag vet inte hur.
Men vad är detta?
Jag känner något eller någon som älskar mig.
Jag vet inte vad det var då.
Men nu vet jag det.
Det var Gud.
Han styrker och älskar mig.
Nu vågar jag vara den jag är.
Gud älskar oss han kommer alltid att ge oss styrka.
Han har räddat mig.
Han kommer alltid vara med mig.
Faller jag så hjälper han mig upp.
Han bär mig när jag har det svårt.
Jag kommer alltid att lita på honom.
Nu lever jag.

3 kommentarer:

  1. PS... Jag har en upplösning på 1600x1200 på min skärm och det gör texten lite liten. Vet inte om det är fler som får liten text eller om det bara är jag...

    SvaraRadera